جماهير الزمالك تشيد بعبد الشافي بعد فيديو مرتضى منصور

2 يناير 2022 الساعة 3:04 مساء

مهاب ممدوح
أشادت جماهير الزمالك عبر مواقع التواصل الاجتماعي بمحمد عبد الشافي ظهير أيسر الفريق الأول لكرة القدم، بعد اجتماع مرتضى منصور رئيس النادي مع اللاعبين.
يأتي ذلك بعدما نشر مرتضى منصور عبر حسابه الرسمي فيديو يتضمن جلسة رئيس الزمالك الحالي مع اللاعبين، وتحفيزهم على الظهور بشكل أفضل خلال الفترة المقبلة.
وأشادت جماهير الزمالك بعبد الشافي الذي لا يتحدث عن المستحقات المتأخرة أو مكافأة الدوري المتأخرة، ولكن حديثه كان يتضمن حصول اللاعبين الذين رحلوا على مكافآت الدوري، وكذلك الاحتفال باللقب بهم.
 
وجاءت التعليقات على النحو الآتي:
مرتضي كان مجمع اللاعيبه وكارتيرون في فيديو من شويه وكان كل واحد بيقول كلمه وبيهنيه بالعوده فمرتضي طلع كباتن الفريق عشان يتكلموا عن الفريق والمشاكل الي حصلت والمستحقات الكل اتكلم عن المستحقات المتأخرة و مكافأه الدوري الي لسه مخدوهاش لما جه الدور علي عبدالشافي يقول كلمته
مفكرش في نفسه وبس لا فكر في الكل وقال لمرتضي بعد إذنك يا ريس في لاعيبه محضرتش معانا الدوري ولاعيبه مشيت مكملتش ياريت يتصرفلهم مكافأه برده ومتنساهمش عشان لو حد منهم محتاج فلوس او حاجه . عبدالشافي بعيد عن انه لاعب كبير وعظيم لكن كمان علي المستوي الانساني جميل جدا
محمد تامر عبر تويتر قال: "عبد الشافي هيفضل المعنى المثالي للاحترام بجد بني ادم نضيف وبيحب الزمالك"
تابع سمير محمد: "عبد الشافي دايما مختلف ودايما بيحب الزمالك بقلبه مفيش منه كتير"
أشرف عبد الصبور قال عبر تويتر: "عبد الشافي له مكانة مختلفة عن جماهير الزمالك في حتة تانية طول عمره"
سامر عبد الله قال: "شيفو هيفضل شيفو وبيحب الزمالك بجد"
 

آخر اﻷخبار

الاكثر قراءة